Status over 2020

Så er tiden inde til, ligesom alle andre, at lave status over 2020 – året der er gået.

Status over 2020, året hvor du kun kom på job med en negativ test og lugtende af sprit!

Vi startede året med kun at have den eneste plan at tage på Creators Community på Formland. For at se om vores designs overhovedet var noget butikkerne kunne være interesseret i. Skæbnen og lidt sygdom, gjorde at at vi var nødt til at tænke i nye baner for vores liv, og det skulle Creators hjælpe os med at prøve af. Vi havde ingen anelse om hvad vi gik ind til, men Creators og Formland indfriede alle forventninger og mere til. Når vi nærmer os et års jubilæet for Creators, i slut januar 2021, skriver jeg et længere indlæg om hvordan oplevelsen var.

Vi var flyvende efter 4 dage på Formland. Vi havde aftaler med vores første forhandlere (hvilket vi ikke engang havde turde drømme om, da vi tog afsted). Vi havde snakket med en masse fantastiske mennesker omkring samarbejde osv. Vi havde fået en masse fantastisk respons på vores produkter. Så der blev meget hurtigt lagt en plan om at vi skulle gå all in på Design Rocket. 2020 skulle bruges på at komme på en masse messer og markeder og få vist vores produkter.

Armene over hovedet på grund af aftalt møde med stor forhandler

Der blev planlagt messer til både forår og efterår. Vi rendte til netværksmøder og diverse andre arrangementer. Alt sammen for at skabe os nogle forbindelser i den her verden, som ingen af os havde kendtskab til. Der var simpelthen så meget vi skulle lære. Men vi var spræng fyldte med energi og troen på at det nok skulle blive et fantastisk år for os. Ved et tilfælde fik vi en kontakt til en stor forhandler (en af de største forhandlere på markedet, så det vil virkelig være et blå-stempel at komme ind ved dem), som vi selvfølgelig straks tog kontakt til. Inden vi fik set os om fik vi et møde i hus med dem! Behøver jeg sige vi havde armene over hovedet? Vi brugte evigheder på at forberede os, og aftenen før mødet var bilen pakket, tøjet lagt frem og salgstalen sad lige i skabet.

Covid-19 indtog Danmark

Vi var klar til mødet, som skulle finde sted torsdag d. 12. marts. Så nu kan I sikkert godt regne ud hvad der skete; mens vi sad i total forbløffelse, ligesom resten af Danmark, tikkede en mail ind om at mødet var udsat. Ligesom alt andet – også vores datters 3 års fødselsdagsfest en uge efter. I første omgang blev mødet udsat. Så måtte de ikke tage nye leverandører ind på grund af usikkerhed, men vi holdt fast og inviterede dem med på Formland (hvor de heldigvis blev meget imponerede). Der blev aftalt nyt møde i efteråret, som også blev udsat på grund af restriktioner, og derefter endnu en udsættelse. Nu venter vi på at få aftalt et nyt møde.

Var det virkelig den eneste forhindring i 2020?

Nej! Derudover er der blevet udsat et utal af messer og markeder, som vi havde glædet os til. Vi håber på de bliver afholdt i 2021, både fordi vi gerne vil ud og hilse på jer alle og vise vores produkter frem. Men helt ærligt, også fordi vi har betalt en masse penge for messerne, som det ikke har været muligt for os at få tilbage. Det gør ondt på en lille nystartet forretning som vores, som heller ikke har kunnet benytte nogle af hjælpepakkerne fra den danske regering.

Nogen gange skal man bare tage springet…

Så hånden på hjertet, var det måske dumt at kaste sig ud i en ny forretning med henblik på salg igennem forhandlere/butikker i 2020. Ville vi gøre det igen hvis vi vidste hvad året ville bringe? Måske, måske ikke. Året har været hårdt, og vi har haft mange bekymringer, men som vores søde og fantastiske mentor siger; de bekymringer har vi også om 35 år i vores virksomhed. Lige så mange slag vi har fået, lige så mange skub har vi fået! Vi har mødt en masse fantastiske mennesker, som gerne vil være med på vores rejse. Der er vores mentor, som vi fik gennem Creators Community på Formland, og som vi er så heldige vi stadig kan benytte os af.

Partners-in-crime

Der er vores partners-in-crime, Znorki og Designed Learning, som vi også mødte på Formland i Januar, og som vi i sommers slog os sammen med for at dele stand på Formland i August og planen var også at tage messer og markeder i efteråret og vinteren sammen. Vi elsker at arbejde sammen med de fantastiske piger i de 2 forretninger og vi elsker den måde vi kan bruge hinanden omkring glæder og problemer, og vi glæder os til en masse samarbejde med dem i fremtiden.

Markedsføring på SoMe

Der er de fantastiske influencere på Instagram, som vi har arbejdet sammen med. Det har været skønt med folk, som har styret de Sociale medier med hård hånd, da det bestemt ikke er vores spids kompetence. Derudover er der også de 21 forhandlere, både fysiske og webshops, som har valgte at vores produkter skal være en del af deres sortiment! Det er helt vildt og vi er dem dybt taknemmelige.

Fremtiden er lys, og vaccineret

Så vi sidder her, næsten et år inde i vores rejse, og er taknemmelige for alle dem som støtter os. Både forhandlere, samarbejdspartnere og allermest alle de folk, som køber vores produkter. Det er en vild følelse. Vi sidder med en følelse af; når man har kunnet klare sig igennem den start vi har fået, så kan man klare alt! Og det har vi så i sinde at gøre.

Vi starter 2021 med en masser planer og drømme for vores forretning. Vi tager imod en studiepraktikant 4. januar, som bl.a. skal hjælpe os med at oversætte vores hjemmeside til tysk og engelsk. Vi begynder at få en masse henvendelser uden for Danmarks grænser. Vi satser på der er åbnet så vi kan komme på Formland i marts. Derefter kommer forhåbentlig alle de messer og markeder, som henvender sig til de private. Vi er også blevet inviteret til en stor messe i selveste København (så må vi se om to jyder kan klare det). Det er ikke helt officielt endnu, så kan ikke sige mere. Vi starter også året med at sende en masse stabelkasser over på et museum, hvor de skal bruges i deres børneafdeling.

Så der venter en masse spændene i 2021, og vi kaster os ud i det med samme spænding og kampgejst som 2020.